Leveransinformation

Leveransinformation

Här kommer lite användbar information om våra leveranser

Vi strävar efter att skicka din order inom 3–5 arbetsdagar när det gäller lagervaror. När det gäller specialbeställningar är leveranstiden generellt tre veckor. Tveka inte att höra av dig om du har några frågor angående din leverans.

Fraktpriser

PostNord (order under 500SEK) inom Sverige och leveranstiden är 5-7 arbetsdagar, priset är 80 SEK

PostNord (order över 500SEK) inom Sverige och leveranstiden är 5-7 arbetsdagar, gratis frakt

Bra att veta:

Vi skickar ett e-postmeddelande eller sms när ditt paket är skickat från oss. Vi erbjuder fri frakt inom Sverige på köp över 500 SEK. Fraktkostnaden för beställningar under 500 SEK är för närvarande 80 SEK. För närvarande skickar vi bara inom Sverige.

Leveransvillkor:

  • Delleverans

    Har du beställt flera varor kommer de i största möjliga mån sampaketeras. Blir det eventuell delleverans står CH för den extra fraktavgiften.

  • Byte av vara

    Byte av vara hanteras som en retur. Du returnerar varan enligt ovanstående information och lägger en ny beställning i vår webshop.

  • Ej hämtade paket

    För paket som inte löses ut inom 14 dagar, förbehåller sig CH rätten att debitera dig för vår fraktavgift, returfrakt samt expeditionsavgift som för närvarande är 350 SEK. Observera att outlösta paket inte gäller som retur.

  • Skador

    Om varan/varorna skadas eller försvinner under transporten från CH till dig är CH betalningsansvariga. Om varan/ varorna skadas eller försvinner då du återsänder till CH är du betalningsansvarig. Om du upptäcker att försändelsen vid mottagandet är transportskadad, reklamera detta omedelbart till PostNord.

  • Garanti, retur och reklamation

    I ärenden gällande garanti/reklamation kontaktar du oss på kund@carlhoff.se eller besöker vår butik på Kullagatan 3, 252 20 Helsingborg. CH följer de av Konsumentköplagen uppsatta regler för garantier och reklamationer. Garantin gäller från inköpsdatum och omfattar fabrikations- och materialfel. Garantin gäller inte vid skada orsakad av olyckor, oaktsamhet eller slitage. För klockor gäller två års garanti på urverket. Faktura/ kvitto skall alltid uppvisas vid åberopande av garanti.

  • Retur av varor

    Returen skall skickas rekommenderat till Juvelerare Carl Hoff AB, Kullagatan 3, 252 20 Helsingborg, samt på förhand vara godkänd av CH. Bifoga alltid faktura/ kvittokopia vid retur, samt ange ordernummer och namn. CH hämtar inte ut paket som skickats tillbaka mot postförskott. Vid återbetalning, ange din bank och kontonummer inklusive clearingnummer för snabb hantering av ditt ärende. Återbetalning sker med samma betalningssätt som vid köpet. Vid retur står kunden för transportrisken och fraktkostnaden.

  • Reklamation

    Vid reklamation ska du kontakta oss på kund@carlhoff.se innan du skickar tillbaka varan. Reklamation av felaktig eller skadad vara skall ske så fort som möjligt och vara skall återsändas i rekommenderat brev. CH står för alla kostnader i samband med reklamation. Ange namn, adress och telefonnummer, samt bank och kontonummer inklusive clearingnummer för återbetalning. Vid reklamation har du rätt att få pengarna tillbaka inom 14 dagar om du häver köpet från den dag då CH mottagit meddelandet. Om CH företar omleverans eller hjälp med felet vid reklamation betalas eventuella fraktkostnader tillbaka inom 14 dagar från det att vi mottagit den reklamerade varan. Var noga med att beskriva orsaken till reklamationen. Alternativt kan du reklamera varan i butiken på Kullagatan 3, 252 20 Helsingborg. Alla försändelser är försäkrade mot skada under transport. Vid eventuell transportskada skall du anmäla detta direkt till PostNord.

  • Ångerrätt

    Som kund har du rätt att ångra ditt köp eller byta beställd vara inom 14 dagar från att du mottagit varan enligt Distansavtalslagen. Meddela oss på kund@carlhoff.se vid ångrat köp. Uppge ordernummer och namn, samt bifoga faktura/ kvittokopia. Undantag från detta är om varan är en specialbeställd eller kundanpassad vara, eller om varan har graverats. Är du osäker om det gäller dig är du välkommen att kontakta oss på kund@carlhoff.se. CH återbetalar köpesumman inom 30 dagar. Återbetalning sker med samma betalsätt som vid köpet. Bytes- och ångerrätten gäller endast om: varan är oanvänd och i ursprungligt skick. (Såklart kan du öppna förpackningen och testa varan försiktigt). Anser vi att du använt varan mer än nödvändigt för att prova dess egenskaper och funktion, är du skyldig att ersätta den värdeminskning som användningen medfört. Efter retur kontrollerar vi alla varor och om varan använts mer än nödvändigt drar vi av kostnaden för värdeminskningen som användningen medfört från det belopp som återbetalas. Eventuell plombering skall sitta kvar i ursprungligt skick och inte tagits bort vid något tillfälle. Faktura/ kvitto finns kvar och måste kunna uppvisas. Vi fotar alla varor innan de lämnar vårt lager för att säkerställa varans skick och underlätta vid ångrat köp och reklamationer.

  • Tvist

    Vid eventuell tvist följer CH den Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

  1. Vad kostar frakten?

    Vi erbjuder fri frakt inom Sverige på köp över 500 SEK. Fraktkostnaden för beställningar under 500 SEK är för närvarande 80 SEK

  2. Kan jag spåra mitt paket?

    Fyll i det kollinummer du får med e-post där leveransbesked meddelas på www.postnord.se för att följa leveranskedjan..

  3. Varifrån skickas mina varor?

    Alla varor skickas från Helsingborg med PostNord

To Top