Leveransinformation

Vi strävar efter att skicka din order inom 1-3 arbetsdagar när det gäller lagervaror. När det gäller specialbeställningar är leveranstiden generellt tre veckor. Tveka inte att höra av dig om du har några frågor angående din leverans.

 

Fraktpriser

PostNord (skickas med rekommenderat brev) inom Sverige och leveranstiden är 1-3 arbetsdagar. Priset för frakten är 95 SEK för köp under 2000 SEK.

Vi erbjuder fri frakt på köp över 2000 SEK eller om du väljer hämta din beställning i vår butik i Helsingborg.

Är produkten/-erna skrymmande eller tyngre, så tillkommer ytterligare fraktavgift. Upp till 250 g är fraktavgiften 95 SEK, upp till 500 g: 113 SEK, 1000 g: 131 SEK, 2000 g: 149 SEK, 10000 g: 249 SEK, 20000 g: 449 SEK. Maxavgiften om vikten överstiger alla nivåer är 699 SEK. Du kommer se i kassan aktuell fraktavgift.

 

Kan jag spåra mitt paket?

Fyll i det kollinummer du får med e-post där leveransbesked meddelas på www.postnord.se för att följa leveranskedjan.

 

Bra att veta

Vi skickar ett e-postmeddelande när ditt paket är skickat från oss. För närvarande skickar vi bara inom Sverige.

 

Varifrån skickas mina varor?

Alla varor skickas rekommenderat från Helsingborg med PostNord.

 

Leveransvillkor

Delleverans

Har du beställt flera varor kommer de i största möjliga mån sampaketeras. Blir det eventuell delleverans står CH för den extra fraktavgiften.

 

Byte av vara

Byte av vara hanteras som en retur. Du returnerar varan enligt ovanstående information och lägger en ny beställning i vår webshop.

 

Ej hämtade paket

För paket som inte löses ut inom 14 dagar, förbehåller sig CH rätten att debitera dig för vår fraktavgift, returfrakt samt expeditionsavgift som för närvarande är 350 SEK. Observera att outlösta paket inte gäller som retur.

 

Skador

Om varan/varorna skadas eller försvinner under transporten från CH till dig är CH betalningsansvariga. Om varan/ varorna skadas eller försvinner då du återsänder till CH är du betalningsansvarig. Om du upptäcker att försändelsen vid mottagandet är transportskadad, reklamera detta omedelbart till PostNord.

 

Garanti, retur och reklamation

I ärenden gällande garanti/reklamation kontaktar du oss på kund@carlhoff.se eller besöker vår butik på Kullagatan 3, 252 20 Helsingborg. CH följer de av Konsumentköplagen uppsatta regler för garantier och reklamationer. Garantin gäller från inköpsdatum och omfattar fabrikations- och materialfel. Garantin gäller inte vid skada orsakad av olyckor, oaktsamhet eller slitage. För klockor gäller två års garanti på urverket. Faktura/ kvitto skall alltid uppvisas vid åberopande av garanti.

 

Retur av varor

Returen skall skickas rekommenderat till Juvelerare Carl Hoff AB, Kullagatan 3, 252 20 Helsingborg, samt på förhand vara godkänd av CH. Eventuella askar och påsar ska också returneras. Bifoga alltid faktura/ kvittokopia vid retur, samt ange ordernummer och namn. CH hämtar inte ut paket som skickats tillbaka mot postförskott. Vid återbetalning sker det med samma betalningssätt som vid köpet. Vid retur står kunden för transportrisken och fraktkostnaden.

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen